Від невідомого стартапу до світової експансії - історія Xiaomi

Що сприяло цьому успіху і як за 7 років можна з нікому не відомого виробника стати мультимільйонний бізнесом на ринку з високою конкуренцією?

З чого все почалося

Компанія Xiaomi була заснована в квітні 2010 року колишнім топ-менеджером Kingsoft Лей Юному (Lei Jun). Спочатку спеціалізацією став випуск кастомних прошивок для смартфонів на основі ОС від Google. Метою стартапу Xiaomi було поліпшення стандартної функціональності Android-смартфонів, усунення недоліків роботи і створення візуально зрозумілого інтерфейсу, який би працював швидко і без «зависань».

Команда незабаром представила власну прошивку MIUI, і та буквально відразу стала найбільш затребуваною серед гиків. Протягом 4 років компанія створила ряд кастомних прошивок, які можна встановити на 200 різних моделей смартфонів, використовуючи при цьому як англомовний, так і китайський інтерфейс. Основною перевагою китайської компанії в порівнянні з конкурентами стала простота і швидкість. Не треба було бути хакером або фахівцем з «залозу», щоб запустити інсталятор і за кілька кліків мишкою, отримати на телефоні новий інтерфейс і оптимізований Android.

mui

Вже до кінця 2013 року число користувачів кастомної прошивки від раніше нікому не відомого китайського бренду становило 30 млн осіб.

Оглядачі і журналісти ІТ-видань навіть порівнювали дизайн і зручність роботи з цим ПО з усім відомою «яблучною» мобільною операційною системою. У свою прошивку китайські програмісти вбудували можливість «хмарного» резервного копіювання файлів, власний програвач музичних файлів і навіть власний магазин мобільних додатків.

Як Xiaomi вийшла на hardware-ринок

2011 Xiaomi вирішила розширити горизонти і анонсувала телефон під назвою Mi One. В апарата виявилися топові характеристики як для того часу, причому ціна на новинку була досить демократичною.

xiaomi mi one

Незважаючи на весь скептицизм і застереження, розробка китайської компанії виявилася вдалою. Вже через деякий час коментатори на форумах і журналісти інтернет-видань почали навперебій називати новачка на ринку смартфонів «другим Apple родом з Азії». Хоча в самій компанії швидше порівнюють себе з Amazon.

Модель, за якою працює китайська компанія, дійсно схожа на формат роботи імперії Безоса: смартфони та інші гаджети вони продають за собівартістю, зате основну виручку генерують додатки і платні сервіси. За 3 роки після запуску колишній стартап отримав більше $ 5 млрд виручки - такі темпи навіть не уявляв Стів Джобс, з яким часто порівнюють СЕО Xiaomi.

Є ще одна відмінність між «яблучними» компанії й фахівцями з Піднебесної. Apple частіше позиціонує свої апаратні продукти як преміум-сегмент і не дуже покладається на модифікацію ПО і дизайн в залежності від побажань користувачів. Xiaomi ж чинить навпаки. Вони тримають ціни відносно низькими і постійно допрацьовують ПО і «залізо» в залежності від відгуків на тематичних форумах.

Світова експансія

Уже в 2012 році Xiaomi забезпечила поставку на ринок понад 7 млн ​​смартфонів, а в 2013 році число смартфонів досягло 18,7 млн. За рівнем квартальних поставок китайська компанія навіть зуміла обійти Apple. У першому кварталі 2014 Xiaomi виробила більше смартфонів, ніж за весь рік в 2012-му і половину того, що було відвантажено протягом 2013 року. І це - на тлі тотального зростання попиту на китайські телефони з великою діагоналлю і потужними апаратними характеристиками при відносно низькій ціні.

На ринках Гонконгу, Тайваню і Сінгапуру рівень попиту зрівнявся з Китаєм. До складу менеджерів Xiaomi увійшли вихідці з Google, які стали налагоджувати міжнародні продажі. Наступними цільовими ринками для смартфонів китайського виробника сталі Філіппіни, Індонезія та Індія, США і країни Європи.

Не смартфоном єдиним

Xiaomi, яка стартувала як постачальник кастомних прошивок і окремих моделей смартфонів, досить швидко перейшла на виробництво розумних гаджетів для інших сфер життя. Зокрема, на ринок під цим брендом вийшов власний смарт-телевізор, Wi-Fi роутер, почалися розробки планшета і навіть був представлений фітнес-трекер за феноменально низькою ціною (всього $ 13). Він став бестселером компанії. Але не все так гладко в історії розвитку компанії. У самому кінці 2017 по рішенню Генерального суду ЄС компанії заборонили реалізацію планшетів марки Mi Pad в країнах Європи. Прецедентом послужила разюча подібність з аналогічними показниками продукції Apple.

Автор: Тарас
0 коментарі